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Letztes Update: 12.03.2024

Artificial Intelligence, Machine Learning, Personalization Customer Experience, Data Strategy

Firma: bridgeai
Abschluss: PhD Computer Science
Stunden-/Tagessatz: anzeigen
Sprachkenntnisse: deutsch (verhandlungssicher) | englisch (verhandlungssicher) | französisch (Muttersprache)

Dateianlagen

151565-Oubbati Arbeitszeugnise.pdf
Oubbati-CV_301023.pdf
Oubbati-CV-Deutsch_281123.pdf
Oubbati-Profile_120324.pdf

Skills

Mein Profil
  • Erfahrener KI, Machine Learning, und Robotics Expert.
  • Ingenieur Elektrotechnik & Steuerungssysteme.
  • Erfahrung beim Aufbau und Implementierung von KI-Projekten im Bereich Robotik, Digital Assistants, und Automation.
  • Erfahrung mit RPA (Blueprism)
  • Erfahrung beim Team-Aufbau sowohl Fachlich als auch Disziplinarisch.
  • Erfahrung mit dem Business-Framing Workshops.
  • Erfahrung mit Natural Language Processing, Intents & Entities, und Robotic Process Automation. Darauf basierend hat M. Oubbati den Digital Assistent „CuriousBot“ (Conversational AI) eingeführt. 
  • Erfahrung mit Data Strategy: die richtigen Daten zu sammeln, sie zu interpretieren (Insights) und darauf basierend automatische Decision-Making Processes aufzubauen.
  • Erfahrung mit Machine Learning Open-Source-Platforms wie Tensorflow & Keras, und auch Microsoft Azure & IBM Watson Studio.
  • Erfahrung, als ehemaliger Wissenschaftler, in der Ergebnispräsentation und Dokumentation.
  • IBM Business Partner

Weitere Infos finden Sie bitte auf meiner Webseite: https://www.bridgeai.de/

We Empower Organizations to adopt AI
My Consultancy approach is based on experienced Technological Knowledge and on my scientific research, development and deployment of Machine Learning and Autonomous Systems.

Keywords: Artificial Intelligence, Machine Learning, Large Language Models, Machine Translation, AI Automation, Personalization Customer Experience, Data Strategy, Conversational AI.

Projekthistorie

02/2023 - 04/2023
AI and Digital Assistant Expert
Netlution (Internet und Informationstechnologie, 1000-5000 Mitarbeiter)

Conception of AI-Solutions, Conversational AI (AI-Chatbots), Data Lake, and Data Analytics for Netlution and Clients

06/2022 - 08/2022
AI Expert & Digital Transformation
Schwarz Group (Konsumgüter und Handel, 1000-5000 Mitarbeiter)

I help Schwarz Group harness the power of intelligent automation. I design, deploy and manage tailored solutions based on AI, machine learning, and natural language processing to achieve the next level of enterprise digital transformation.

02/2022 - 05/2022
AI Expert
BECO Capital (Sonstiges, 10-50 Mitarbeiter)

We support Beco Capital to determine how early-stage AI Startups in Middle East will perform by analyzing their experience, products, market size, among other factors. We also help Beco to identify the current trends in artificial intelligence and cognitive systems.

09/2021 - 01/2022
Conversational AI and AI Architect Expert
IBM (Internet und Informationstechnologie, >10.000 Mitarbeiter)

We support IBM customers in DACH and across EMEA region throughout the Onboarding journey. We offer them necessary knowledge and resources needed to quickly create and maintain powerful AI applications based on IBMs Portfolio like Watson Assistant, Discovery, and Cognos. We act as a focal point for IBM and the customers, and we also collaborate closely with IBM internal Teams on related projects.

05/2021 - 12/2021
Artificial Intelligence and Digital Assistants Expert
Information technology service center of the statutory health insurance - ITSG - (Versicherungen, 500-1000 Mitarbeiter)

We support and advise ITSG in the analysis, development and implementation of sophisticated AI solutions in the insurance industry. Intelligent Digital Assistants will play an important role in providing relevant and personalized information in real time.

Reisebereitschaft

Weltweit verfügbar
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