Profilbild von Anonymes Profil, Consultant Automotive
teilweise verfügbar

Letztes Update: 11.03.2024

Consultant Automotive

Abschluss: Betriebswirtschaftslehre Master of Arts
Stunden-/Tagessatz: anzeigen
Sprachkenntnisse: deutsch (Muttersprache) | englisch (verhandlungssicher)

Dateianlagen

Lebenslauf-AKTUELL-012024-final_110324.pdf

Skills

CRM, DMS, Projektmanagement,Aftersales- und Retailberater,Dealer-Management-System,Autohaus- und Niederlassungserfahrung,Betriebswirtschaft,Kommunikation,Messen,Events,Verkaufsveranstaltungen,Schnittstellenkoordination,Führungserfahrung,Händlerbetreuung,Change Management,Dealer Management System Autoline, Finanzbuchhaltung, Leiter Buchhaltung, Buchhaltung, Finance,Unternehmensführung,MercedesBenz,Prozessoptimierung,Studium,Consulting
Trainer/Coach, Rollout, Schulung, Webinar Trainer, Live-Online-Trainer

Projekthistorie

05/2023 - bis jetzt
Senior IT Consultant - Retail Operations (m/w/d)
smart Europe GmbH (Automobil und Fahrzeugbau, 50-250 Mitarbeiter)

As IT Retail Operations Specialist, the key objective of this role is to serve as over-all application custodian responsible for smart AS Service Operation Hub (for Region Europe and Region Germany) .
 
  • Steering of integration between DMS systems across Europe (ex: Autoline, Alpha Plus etc) and SOH – Service Operations Hub, a system for supporting workshop operations at Retailer.
  • Work in extremely close alignment with the implementation partner for DMS interface together with various internal and external teams at smart to map the Customer journey processes into the systems
  • Analysing and steering business requirements from all involved Stakeholders for the successful rollout of SOH
  • Provide consulting / advisory inputs to various involved stakeholders to ensure that relevant After Sales business processes (ex. Warranty, Workshop order, Diagnostics etc) are developed/enhanced in SOH to support the Retailer´s daily operations (incl. end to end Workshop processes)
  • Ownership of the over-all product life cycle (implementation, usage, support) – i.e. in close collaboration with After Sales Business team, EU Markets, development teams as well as Service Operations team to ensure that the SOH System is aligned with business requirements, and is absolutely stable from a quality and usage point of view.
  • From an integration point of view, collaborate with relevant teams (CEC, Connectivity, Sales etc) to orchestrate a seamless IT ecosystem and ensure that all interface topics, including various DMS systems, are considered regarding the implementation of SOH.
  • Supervise various activities for all integration of IT Applications within SOH and ensure adherence to technical architecture and maintain and implement the same.
  • Works closely with After Sales Business and IT teams of both smart EU, smart China and MBAG to understand and resolve functional and IT-specific dependencies. 
  • Ensure continuous improvement of the over-all product landscape as well as methodologies (i.e. explore any synergies, enhancements or initiatives that contribute to a better end customer experience, lower cost and more integrated product landscape)

05/2022 - 03/2024
Consultant Trainer CRM Automotive
T-Systems International GmbH (Sonstiges, >10.000 Mitarbeiter)

Consulting/Training - CRM
 Durchführung von Kundentrainings
 Schulung der Verkäufer im Bezug auf die Systeme CustomerOne und CustomerOne-Sales
 Beratung und Schulung der Mitarbeiter im CRM-Umfeld
 Parametrisierung und Einrichtung des CRM-Systems (CustomerOne und CustomerOne-Sales)
 Digitalisierung der Kundenprozesse

03/2020 - 03/2024
Senior Consultant Automotive (Digitalisierung)
effisma GmbH & Co. KG (Sonstiges, 10-50 Mitarbeiter)

Live Online Trainer für die Mitarbeiterqualifikation eines deutschen Premiumherstellers.
Rollout Testfahrtsystem in Deutschland

05/2021 - 08/2022
Koordinator CRM Standards After Sales
Porsche AG (Automobil und Fahrzeugbau, >10.000 Mitarbeiter)

Leitung und Durchführung des globalen CRM@Aftersales Projektes und der weltweiten Betreuung des Porsche CRM-Systems im Aftersales

06/2017 - 03/2020
Senior Consultant Automotive (DMS und CRM)
T-Systems International GmbH (Internet und Informationstechnologie, >10.000 Mitarbeiter)

DMS und CRM Consulting für die Mercedes-Benz Handelsorganisation im Auftrag der T-Systems International GmbH.

08/2015 - 06/2017
Consultant Dealer Management Systeme
mhp - A Porsche Company (Sonstiges, 1000-5000 Mitarbeiter)

Deutschlandweiter Rollout eines Dealer Management System für ein deutschen Premium-Autohersteller

Zertifikate

Projektmanagement
2023

Reisebereitschaft

Verfügbar in den Ländern Deutschland, Österreich und Schweiz
Reisebereitschaft bis zu 30%
Stuttgart
Profilbild von Anonymes Profil, Consultant Automotive Consultant Automotive
Registrieren