Profilbild von Oliver Engfer Oliver Engfer aus FrankfurtamMain

Oliver Engfer

nicht verfügbar bis 31.12.2024

Letztes Update: 05.03.2024

Oliver Engfer

Abschluss: MBA
Stunden-/Tagessatz: anzeigen
Sprachkenntnisse: deutsch (Muttersprache) | englisch (verhandlungssicher)

Dateianlagen

220808_CV_01-2022_Oliind_Oliver Engfer.pdf

Skills

siehe CV

Projekthistorie

09/2022 - bis jetzt
Restrukturierung Asset Manager
Asset Manager (Architektur und Bauwesen, 10-50 Mitarbeiter)

Restrukturierung eines mittelständischen Asset Managers. Verwaltung von > 100 Immobilien, Volumen 2.5 Mrd. EUR. 
 - Einführung Asset Mngmt IT Plattform
 - Einführung Dokumentenmanagement Software
 - Aufbau Personalwirtschaft, Recruiting
 - Einführung HRWorks Personalsoftware
 - Wechsel IT Dienstleister
 - Reorganisation Backoffice
 - Einführung Datev
 - Rollout neuer IT Hardware für alle Mitarbeiter
 - Rollout neues CI, neue Homepage
- Schließung eines Bürostandorts

07/2021 - bis jetzt
Project Manager Real Estate Search, Office Move, Construction
Law Firm (Wirtschaftsprüfung, Steuern und Recht, 500-1000 Mitarbeiter)


06/2021 - 12/2021
Interim Project Manager HR Workforce ANÜ
Health Care (Pharma und Medizintechnik, 1000-5000 Mitarbeiter)


04/2019 - 03/2021
Interim Projektleitung Office Move, Construction, Facility Management und Procurement
Internationale Anwaltskanzlei (Wirtschaftsprüfung, Steuern und Recht, 500-1000 Mitarbeiter)

- Projektmanagement Office Move  mit 6 Workstreams (Facility Management, IT, Move, HR, Change Management, Procurement, Construction)
 - Organisation Firmenumzug mit 600 Mitarbeitern
 - Raumplanung, Flächenplanung, Interior Design, Bürokonzept
 - Ausstattung des neuen Bürogebäudes
 - Umzug IT Infrastruktur 
 - Mieterseitige Vertretung Bau Jour Fixe 
 - Steuerung Mieterausbau 
 - Bauabnahme 
 - Rückgabe der alten Bürofläche inkl. Verwertung der Möbel

09/2020 - 11/2020
Tender Manager Service Outsourcing
Intern. Anwaltskanzlei (Wirtschaftsprüfung, Steuern und Recht, 5000-10.000 Mitarbeiter)

Business Case Berechnung
Tender Management für das Outsourcing von Empang, Security, Telefonzentrale und Konferenzservice
Vertrags- und Konditionsverhandlungen 
SLA´s

08/2018 - 03/2019
Interim Category Manager Indirect Spend (Consulting, Temporary Labor, HR, Facility Management, IT)
Verlagshaus (Medien und Verlage, 1000-5000 Mitarbeiter)

  • Reorganization of Indirect Spend Categories (Consulting, Temporary Labor, HR, Facility Management, IT)

  • Development of Standard Frameworks und Templates

  • Implementation of end-to-end sourcing process & guidelines

  • Cost savings & cost avoidance. KPIs & Reporting

  • Change Management, Coaching & Training of Tactical Buyer

  • Knowledge Database. Procurement communication

    concept (internal and external stakeholder)

  • Procurement projects and tender related to construction of

    new AS building (e.g. Facility Management Services)


04/2018 - 08/2018
Tender Manager FM Cleaning
Cognizant (Internet und Informationstechnologie, 1000-5000 Mitarbeiter)

  • Analysis of contracts & invoices related to Cleaning Services

  • Set up of german wide tender (12 Business Units)

  • Guidance through selection and decision process

  • Negotiation of terms & conditions

  • Contract Management. Documentation

  • Implementation plan per each Unit


01/2018 - 04/2018
Project Procurement Manager Outsourcing
Miles and More (Sonstiges, 500-1000 Mitarbeiter)

  • Support of ongoing project „Callcenter Outsourcing“ (Front & Back Office Callcenter, IT Infrastructure, 15 Mio. EUR p.a.)

  • Creation of 5y Business Case (Invest, ROI, Run costs)

  • Negotiation strategy

  • Creation of framework contracts (prime contractor,

    services)

  • Clarification on invoice procedure and cost controlling


08/2016 - 03/2018
Interim Category Manager Indirect
Lufthansa (Transport und Logistik, >10.000 Mitarbeiter)

  • Reorganization of Indirect Spend Categories (Consulting, Temporary Labor, HR, Facility Management, Construction)

  • Development of Standard Frameworks und Templates

  • Implementation of end-to-end sourcing process & guidelines

  • Organisation of cost savings and tasks workshops

  • HR/Labor & Sourcing Strategy for Outsourcing of production

    capacities to CZ (up to 800 FTE, 12 Mio. EUR p.a.)

  • Support of Transformation to Matrix Organisation. Change


01/2016 - 08/2016
Interim Strategic Buyer Indirect
DekaBank (Banken und Finanzdienstleistungen, 1000-5000 Mitarbeiter)

  • Taken over commidies related to Consulting (IT & Non IT),

    Temporary Labor, HR Services, IT Infrastructure, Software

  • Tender Management, Framework Negotiation

  • Renegotiation of existing MSP contract (terms, SLAs)

  • Support of HR/Callcenter Outsourcing project

  • Development along supplier lifecycle process

  • Improvement of Procurement tools, IT and Master Data

  • Support of external Audit (regulatory)


09/2015 - 02/2016
Project Manager FM Provider Change
Warner Chilcott (Pharma und Medizintechnik, 250-500 Mitarbeiter)

  • Support of ongoing project „Change of FM Provider“ (Cleaning, Security, Catering, Laundry. 2,5 Mio. EUR p.a.)

  • Active risk management during implementation phase

  • Process Improvements (Hygeene plan, invoicing,

    controlling)

  • Implementation of Balanced Scorecard

  • Coaching of internal buyer. FM & Project Workshops

  • Development of a new Catering concept

  • Supplier Relationship Management


09/2014 - 12/2015
Project Manager IT Sourcing
Helaba (Banken und Finanzdienstleistungen, 1000-5000 Mitarbeiter)

  • Analysis, tender and contract negotiation of full spend volume related to external IT staff (Consulting, Temporary Labor)

  • Redesign of category strategy (risk minimization, compliance, controll of resources & spend)

  • Implementation of KPI/Management Cockpit for CPO

  • IT Supplier Management concept (internal audit)

  • Coaching of internal Category Manager


Reisebereitschaft

Verfügbar in den Ländern Deutschland, Österreich und Schweiz
nach Absprache
Profilbild von Oliver Engfer Oliver Engfer aus FrankfurtamMain Oliver Engfer
Registrieren